Geplaatst op

Update maandag 3 juni 2024

Uit onderzoek blijkt dat van ongeveer 1.100 bewoners informatie is gelekt. Door dit datalek zijn gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer en bankgegevens gestolen. Wachtwoorden en mailadressen zijn niet gelekt.  De bewoners waarvan gegevens zijn gelekt, ontvangen van ons deze week een persoonlijk bericht waarin wij uitleg geven.

AddComm heeft een afspraak gemaakt met de cybercriminelen. Daarna zijn de gegevens weer teruggegeven aan het bedrijf. De kans dat de persoonlijke gegevens van deze bewoners gebruikt worden voor criminele doeleinden is zeer klein.

Onze excuses voor eventueel ongemak door onze leverancier AddComm. U kunt erop vertrouwen dat wij uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Dit zijn wij ook wettelijk verplicht. 

Algemene waarschuwing: let op voor nepberichten 
Let altijd extra op bij (onverwachte) brieven, mailtjes, sms-jes, WhatsApp-berichten of telefoontjes. Soms proberen oplichters te doen alsof ze van Woonbron zijn. Wanneer zij gegevens gebruiken zoals uw naam en adres, dan kan dat als echt overkomen. Woonbron vraagt nooit naar uw bankgegevens of wachtwoorden.

Wat kan ik doen tegen phishing?
Bij phishing proberen criminelen u door e-mails naar een valse website te lokken. Daar stelen ze uw gegevens of geld. Klik nooit op links in een phishing e-mail. Waarschuw ook altijd de Fraudehelpdesk en de organisatie uit wiens naam u de mail krijgt.

Meer informatie over phishing vindt u op de site van de Rijksoverheid.

Nieuwsbericht woensdag 29 mei

Bij onze leverancier AddComm heeft een datalek plaatsgevonden. Hierdoor zijn mogelijk persoonlijke gegevens van onze huurders gelekt.

Wat gebeurt er nu?

  • Een datalekmelding is gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Onze leverancier AddComm onderzoekt nu of er persoonsgegevens zijn gestolen en welke gegevens dat zijn.

  • Als AddComm ons laat weten dat het gaat om uw persoonsgegevens, dan laten wij u zo snel mogelijk weten om welke gegevens het gaat. En wat u eventueel kunt doen.

  • We hebben direct actie ondernomen om uw privacy te beschermen. We hebben onder andere onze eigen beveiliging verder opgevoerd.

Waarschuwing voor phishing mails
Mocht u twijfelen of een mail die u ontvangt vanuit Woonbron echt is? Neem dan contact met ons op!

Overig nieuws

Fout in bericht over aangepaste servicekosten en stookkosten

Misschien heeft u een e-mail of brief van ons gekregen over uw nieuwe servicekosten en stookkosten vanaf 1 september 2025. Bij sommige bewoners staat het nieuwe bedrag niet in deze e-mail of brief. Onze excuses. U krijgt zo snel mogelijk een nieuw bericht met daarin uw voorschot vanaf 1 september 2025.
Lees meer

De bewoner en wij: Vervelend dat water in de kruipruimte

Mevrouw Sekeris kreeg te maken met water in haar kruipruimte. Daardoor had ze overlast in huis, zelfs van muggen. Haar woning was één van de pilotwoningen in Pernis waar de kruipruimte werd aangepakt met zand en schelpen. Ook een onverwacht gaslek werd ontdekt en direct opgelost. Nu is het weer droog in huis. “Ik voel me gehoord en woon hier met veel plezier.”
Lees meer