Geplaatst op

Er groeide iets bijzonders uit de plint in haar woonkamer. Huurder Emma plaatste een zeer goed bekeken filmpje hierover op TikTok. Zo kwam ze erachter dat het te maken had met een lekkage in de aangrenzende badkamer. Maar belangrijker nog: ze nam snel contact op met Woonbron om de schade te laten herstellen.

Wat voor schade was het precies?
"Ik zag in de woonkamer een 'champignon' groeien. Ik dacht eerst dat het door de kerstboom kwam die daar had gestaan. Maar doordat ik een filmpje hierover op TikTok had geplaatst, kwam ik er dankzij talloze reacties achter dat een lekkage in mijn badkamer de veroorzaker was."


Hoe heb je deze schade gemeld?
"Ik heb de schade online gemeld bij Woonbron. Daarna werd ik vrij snel teruggebeld en kwamen er 2 opzichters langs om de schade op te nemen. Vervolgens heeft Woonbron een aannemer ingeschakeld om de badkamer te vernieuwen."


Hoe is het opgelost?
"Ik heb inmiddels een nieuwe badkamer. Wel is het nu weer een standaard badkamer. Oorspronkelijk was dit een koopwoning en er zat een mooie badkamer in. Maar goed, zo stond het in mijn contract. Blij dat de schade is hersteld. Wat wel iets beter had gekund, is de afwerking van de muur in mijn woonkamer door de aannemer."

Heb je nog tips?
"Trek direct aan de bel. Wacht niet te lang met het melden van schade."

Schade laten herstellen of reparatieverzoek melden?

Afhandelen schade

Overig nieuws

Resultaten Aedes benchmark 2025: stabiel met ruimte voor verbetering

Onlangs zijn de resultaten van de Aedes benchmark 2025 bekendgemaakt. Deze jaarlijkse vergelijking helpt woningcorporaties om van elkaar te leren en hun prestaties te verbeteren. De benchmark kijkt naar vijf onderdelen: Huurdersoordeel, Bedrijfslasten, Duurzaamheid, Onderhoud & verbetering, en Beschikbaarheid & betaalbaarheid. De prestaties worden ingedeeld in klasse A (hoog), B (midden) en C (laag).
Lees meer

Gemeente Delft, woningcorporaties en huurraden ondertekenen prestatieafspraken 2026

Woningcorporaties, huurdersorganisaties en gemeente Delft hebben woensdag 17 december de lokale prestatieafspraken voor 2026 getekend. Samen met huurdersorganisaties en de gemeente maken woningcorporaties ieder jaar afspraken voor het komende jaar. Het gaat dan over onderwerpen zoals de woningvoorraad, nieuwbouw sociale huurwoningen, huurbeleid, verduurzaming en leefbaarheid.
Lees meer

Woonbron start sociale nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in Dordrecht

Woonbron is gestart met de nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in de Wielwijk. Het gebouw dat op de M.H. Trompweg stond, is in 2023 gesloopt. Het bestond uit 24 portieketagewoningen. De nieuwbouw bestaat uit 39 driekamerappartementen (van 68 m² tot 73 m²) in de sociale huur met lift. Op de begane grond komen drie speciaal aangepaste woningen. Deze woningen krijgen grotere kamers en een ruime badkamer, waardoor ze volledig rolstoeltoegankelijk zijn. De officiële start van de bouw – het leggen van de eerste vloerplaat - werd verricht door Arthur Oerlemans (directeur Woonbron), Wim van der Kruijff (wethouder gemeente Dordrecht) en Johan Krijgsman (directeur Waal) in aanwezigheid van de direct betrokkenen.
Lees meer