Geplaatst op

Er groeide iets bijzonders uit de plint in haar woonkamer. Huurder Emma plaatste een zeer goed bekeken filmpje hierover op TikTok. Zo kwam ze erachter dat het te maken had met een lekkage in de aangrenzende badkamer. Maar belangrijker nog: ze nam snel contact op met Woonbron om de schade te laten herstellen.

Wat voor schade was het precies?
"Ik zag in de woonkamer een 'champignon' groeien. Ik dacht eerst dat het door de kerstboom kwam die daar had gestaan. Maar doordat ik een filmpje hierover op TikTok had geplaatst, kwam ik er dankzij talloze reacties achter dat een lekkage in mijn badkamer de veroorzaker was."


Hoe heb je deze schade gemeld?
"Ik heb de schade online gemeld bij Woonbron. Daarna werd ik vrij snel teruggebeld en kwamen er 2 opzichters langs om de schade op te nemen. Vervolgens heeft Woonbron een aannemer ingeschakeld om de badkamer te vernieuwen."


Hoe is het opgelost?
"Ik heb inmiddels een nieuwe badkamer. Wel is het nu weer een standaard badkamer. Oorspronkelijk was dit een koopwoning en er zat een mooie badkamer in. Maar goed, zo stond het in mijn contract. Blij dat de schade is hersteld. Wat wel iets beter had gekund, is de afwerking van de muur in mijn woonkamer door de aannemer."

Heb je nog tips?
"Trek direct aan de bel. Wacht niet te lang met het melden van schade."

Schade laten herstellen of reparatieverzoek melden?

Afhandelen schade

Overig nieuws

Nieuwe samenwerking Woonbron en Zeeuwse Gronden: wonen en zorg voor Rotterdammers met psychiatrische kwetsbaarheid

Woonbron en Zeeuwse Gronden hebben samen een overeenkomst gesloten om Rotterdammers met psychische kwetsbaarheid een zelfstandige woonplek te bieden, gecombineerd met zorg aan huis. Op 4 december tekenden de bestuurders van beide organisaties de samenwerkingsovereenkomst, waarmee zij zich inzetten voor woonoplossingen en begeleiding op maat voor mensen met een psychiatrische aandoening in Rotterdam.
Lees meer

De Thuisplusflat in beeld: een plek waar wonen, zorg en ontmoeting samenkomen en waar mensen naar elkaar omkijken

In Nederland is het een bekend probleem: er zijn te weinig mensen die in de zorg werken. Tegelijkertijd zien wij als woningcorporatie dat steeds meer ouderen zelfstandig wonen, maar wel wat extra hulp of aandacht kunnen gebruiken. Bij Woonbron zetten we ons hier met veel betrokkenheid extra voor in. Een speciaal team richt zich op het maken van prettige, veilige en toegankelijke woonplekken voor ouderen. Dit doen we uiteraard niet alleen; samen met zorgorganisaties, welzijnspartijen en soms ook de gemeente zoeken we naar slimme en nieuwe oplossingen. In die samenwerking pakt iedereen zijn rol. Zo zorgen we ervoor dat bewoners met een gerust hart en plezier in hun eigen huis kunnen blijven wonen. 
Lees meer

Klaar voor start bouw 300 sociale huurwoningen Merwehaven

Na een razendsnelle ontwikkeling van 1,5 jaar zijn woningcorporaties Havensteder, Woonstad Rotterdam en Woonbron klaar voor de start van de bouw van 3 woontorens in de Merwehaven; de Accenttorens. De Merwehaven in Rotterdam West wordt een vernieuwende stadswijk en maakt deel uit van Merwe-Vierhavens (M4H). Deze mijlpaal werd gevierd en onderschreven door de bestuurders van de corporaties Mohamed el Achkar (Woonstad Rotterdam), Richard Sitton (Woonbron) en Hedy van den Berk (Havensteder) en wethouder Chantal Zeegers, Rolof Venema van Hillen & Roosen en Saskia Oranje van DOOR architecten.
Lees meer