De bewoner en wij: hoe gaat het afhandelen van schade in de woning?

Geplaatst op

Er groeide iets bijzonders uit de plint in haar woonkamer. Huurder Emma plaatste een zeer goed bekeken filmpje hierover op TikTok. Zo kwam ze erachter dat het te maken had met een lekkage in de aangrenzende badkamer. Maar belangrijker nog: ze nam snel contact op met Woonbron om de schade te laten herstellen.

Wat voor schade was het precies?
"Ik zag in de woonkamer een 'champignon' groeien. Ik dacht eerst dat het door de kerstboom kwam die daar had gestaan. Maar doordat ik een filmpje hierover op TikTok had geplaatst, kwam ik er dankzij talloze reacties achter dat een lekkage in mijn badkamer de veroorzaker was."


Hoe heb je deze schade gemeld?
"Ik heb de schade online gemeld bij Woonbron. Daarna werd ik vrij snel teruggebeld en kwamen er 2 opzichters langs om de schade op te nemen. Vervolgens heeft Woonbron een aannemer ingeschakeld om de badkamer te vernieuwen."


Hoe is het opgelost?
"Ik heb inmiddels een nieuwe badkamer. Wel is het nu weer een standaard badkamer. Oorspronkelijk was dit een koopwoning en er zat een mooie badkamer in. Maar goed, zo stond het in mijn contract. Blij dat de schade is hersteld. Wat wel iets beter had gekund, is de afwerking van de muur in mijn woonkamer door de aannemer."

Heb je nog tips?
"Trek direct aan de bel. Wacht niet te lang met het melden van schade."

Schade laten herstellen of reparatieverzoek melden?

Afhandelen schade

Overig nieuws

Mijlpaal voortgang nieuwbouw aan de Frank van der Goesstraat in Dordrecht

In de wijk Crabbehof in Dordrecht is de nieuwbouw van de Frank van der Goesstraat in volle gang. Tijdens de feestelijke bijeenkomst van gisteren werd de start en de voortgang van het project gevierd. Na de toespraken van Arthur Oerlemans, directeur van Woonbron, wethouder Wim van der Kruijff van de gemeente Dordrecht en Johan Krijgsman, directeur Waal, brachten de genodigden een toost uit op het bereiken van weer een mijlpaal voor de woningbouw in Dordrecht.
Lees meer

Werken aan meer sociale huurwoningen, prettige buurten én een lager energieverbruik in Delft

Woningcorporaties staan voor grote opgaven als het gaat om betaalbaar, duurzaam en prettig wonen. Woonbron werkt daarom binnen verschillende projecten in Delft aan deze opgaven. “De urgentie is groot”, aldus Linda Schalkwijk, directeur bij Woonbron. “De regio Haaglanden telt 190.000 woningzoekenden en corporaties verhuren een kleine 9.000 woningen per jaar. Dat schuurt.”
Lees meer

Digitale bewonersnieuwsbrief september 2024

Eind september verstuurden we onze digitale nieuwsbrief naar onze bewoners. Ook in deze editie weer vele interessante onderwerpen, zoals verhalen van bewoners, het antwoord op veelgestelde vragen én tips.
Lees meer