De eerste indrukken van en ervaringen met Woonbron zijn prima

Geplaatst op

Sinds eind september 2022 heeft Woonbron een deel van Vestia's vastgoed in de gemeente Zuidplas overgenomen. Flat de Wilg in Nieuwerkerk aan den IJssel valt nu onder ons beheer. We peilden bij huurders Magda en Leen Habicht wat zij van de overname vinden en wat ze ervan merken.

"Wat opvalt, is dat het de eerste weken een komen en gaan is van Woonbron-busjes. Allemaal bezig met onderhouds- en reparatiewerkzaamheden", zegt Magda. "Wij wonen hier al 44 jaar met heel veel plezier. Het is een fijne flat en we hebben hele leuke buren. Wij wonen op onze etage het langst van allemaal."

Thuis in de wijk
Ook over de buurt voornamelijk niets dan goeds. "Er worden wel eens auto's opengebroken en af en toe hoor je eens wat. Maar dat gebeurt overal", zegt Leen. "Over het algemeen is het een leuke, veilige buurt. We voelen ons hier thuis. Dat kan ook niet anders na zoveel jaren. Voor ons is thuis in de wijk je op je gemak voelen. Goed contact hebben met je buren. Samen zorgen voor woongenot. Sfeer creëren. Zo zitten we in de activiteitencommissie en organiseren regelmatig spelletjesmiddagen of een barbecue", vult Magda aan.

Goede service
Magda en Leen zijn lid en maken deel uit van het dagelijks bestuur van de Vereniging Overkoepelend Orgaan Hoogbouwflats waarbij ze gesprekken en contact onderhielden met Vestia. "Dat hopen we met Woonbron ook te doen. We gaan uit van een goede relatie. Waar een woningcorporatie voor moet zorgen? Goed onderhoud en een goede service, aldus Leen. "De eerste indrukken en ervaringen zijn prima. Mijn buurman had een probleem met de afvoer van zijn toilet en was zelf niet in staat om daarover contact op te nemen. Toen heb ik Woonbron gebeld. Die maakten er meteen werk van. Binnen een paar dagen stonden ze voor de deur en is het vakkundig opgelost", zegt Leen.

Onderhoud
"Voordeel is dat Woonbron zijn eigen reparatiemensen in dienst heeft", vervolgt Leen. "Wat ik heb gemerkt, is dat de mensen van Woonbron voor je klaar staan en dat je prettig wordt geholpen. Ik hoop dat dat ook in de toekomst zo blijft. Er is genoeg te doen aan verduurzaming en onderhoud. De vloeren op de galerij vertonen bijvoorbeeld scheuren. Niet handig als je daarover moet lopen met een rollator. Ik ga ervan uit dat Woonbron al die zaken vakkundig oppikt."

Blijven hier wonen
"Fijn is ook dat de complexbeheerder Fred blijft. Hij werkte voor Vestia, maar draagt nu de Woonbron-pet. Ik kan het goed met hem vinden. Mooi dat zo'n vertrouwd gezicht behouden blijft voor onze flat", aldus Leen. Magda besluit: "Zolang onze gezondheid het toelaat blijven wij hier wonen. We zijn van alle gemakken voorzien. Zitten er letterlijk en figuurlijk warmpjes bij; de woning is goed geïsoleerd. En dankzij huursubsidie blijven de kosten vooralsnog betaalbaar."

Overig nieuws

Mijlpaal voortgang nieuwbouw aan de Frank van der Goesstraat in Dordrecht

In de wijk Crabbehof in Dordrecht is de nieuwbouw van de Frank van der Goesstraat in volle gang. Tijdens de feestelijke bijeenkomst van gisteren werd de start en de voortgang van het project gevierd. Na de toespraken van Arthur Oerlemans, directeur van Woonbron, wethouder Wim van der Kruijff van de gemeente Dordrecht en Johan Krijgsman, directeur Waal, brachten de genodigden een toost uit op het bereiken van weer een mijlpaal voor de woningbouw in Dordrecht.
Lees meer

Werken aan meer sociale huurwoningen, prettige buurten én een lager energieverbruik in Delft

Woningcorporaties staan voor grote opgaven als het gaat om betaalbaar, duurzaam en prettig wonen. Woonbron werkt daarom binnen verschillende projecten in Delft aan deze opgaven. “De urgentie is groot”, aldus Linda Schalkwijk, directeur bij Woonbron. “De regio Haaglanden telt 190.000 woningzoekenden en corporaties verhuren een kleine 9.000 woningen per jaar. Dat schuurt.”
Lees meer

Digitale bewonersnieuwsbrief september 2024

Eind september verstuurden we onze digitale nieuwsbrief naar onze bewoners. Ook in deze editie weer vele interessante onderwerpen, zoals verhalen van bewoners, het antwoord op veelgestelde vragen én tips.
Lees meer