Geplaatst op

Op 11 oktober vond de eerste uitruk van de Woonbron Brigade plaats. Een groep collega's bezocht één van onze wooncomplexen voor ouderen aan de Bergweg in Rotterdam. Om een kopje koffie te drinken met bewoners, een luisterend oor te bieden en te helpen waar dat kan. "En die hulp konden we bieden bij maar liefst 50 bewoners", zegt projectleider Marijke van Deelen: "We zijn heel trots op dit initiatief. Juist in deze tijd met uitdagingen voor iedereen is het belangrijk om dichtbij de bewoners te staan en ze te helpen waar dat kan."

Van tevoren worden in het wooncomplex of de wijk die we bezoeken, uitnodigingen bezorgd en posters opgehangen waarop de komst van de Woonbron Brigade wordt aangekondigd. Op de dag zelf bellen we bij alle bewoners aan en nodigen ze uit om koffie of thee met ons te drinken op een centrale plek. We maken een praatje en uit het gesprek blijkt snel genoeg waar we eventueel mee kunnen helpen.

Hulp bieden met partners
Tijdens ons bezoek aan de Bergweg op 11 oktober sloten ook medewerkers van het gemeenteloket Vraagwijzer, welzijnsorganisatie SOL en Humanitas Zorg aan. Veel bewoners schoven aan in het restaurant. Een aantal bleef liever thuis, maar nodigden ons wel uit even binnen te komen. Marijke: "Dan zie je dat het maken van een praatje al van grote betekenis kan zijn. Ook konden we zo'n 50 vragen opvolgen. Die varieerden van vragen over WMO, toeslagen en energiekosten tot concrete reparatieverzoeken waar de collega's van de klusbus direct mee aan de slag konden. De bewoners waren blij met deze aandacht. Voor één van de collega's kwam een dag later zelfs het rapportcijfer 10 binnen bij de Klantenservice."

Mooi werk met collega's
Met de Woonbron Brigade willen we eens per maand uitrukken. En alle collega's van Woonbron kunnen hieraan meedoen. Marijke: "Zo kan je op een persoonlijke, verbindende en toegewijde manier samen met je collega's het verschil maken voor bewoners in de wijk. Hoe mooi is dat? En zeker in deze tijd waar veel mensen echt kopzorgen hebben over de stijgende energiekosten." Woonbron heeft daarom ook op woonbron.nl/energie handige informatie op een rij gezet over hulp bij betalen en besparen. Daar hopen we ook een grote groep mensen mee te kunnen helpen.

Overig nieuws

Blog Richard Sitton: hoe een restaurant het kloppende hart van een zorgzame buurt vormt

Begin september mocht ik het nieuwe restaurant van Plus in de Wijk in ons woongebouw aan de Bergweg officieel openen. Dit is één van de woongebouwen waarin Woonbron met toewijding werkt aan een zorgzame buurt. Dankzij de samenwerking met verschillende partners zijn zorg, hulp en activiteiten voor bewoners dichtbij. Zo zorgen we er samen voor dat bewoners langer zelfstandig kunnen blijven wonen en nooit alleen hoeven te zijn. En is dit dus een van de redenen waarom Woonbron met Zorgzaam Wonen als aparte afdeling binnen Woonbron is gestart. Een groot compliment aan al de collega’s die hier aan bijdragen.
Lees meer

Woonbron en ilionx sluiten overeenkomst voor beheer IT-infrastructuur en werkplekdiensten

Woonbron heeft met ilionx een overeenkomst gesloten voor het beheer van haar IT-infrastructuur, werkplekdiensten en cloudoplossingen. Deze samenwerking draagt bij aan de verdere professionalisering en digitalisering binnen Woonbron. Met ilionx stemt Woonbron haar IT-dienstverlening verder af op de wensen van medewerkers en huurders. Zo blijft de organisatie flexibel in een snel veranderende digitale wereld.
Lees meer