Geplaatst op

Op het moment dat de bewoners van de woongebouwen aan de Heindijk, Hazendijk en Aalsdijk in 2022 overstapten op het warmtenet, had Woonbron een gunstig gascontract voor de collectieve verwarming. De warmteprijs van Vattenfall was toen veel hoger dan de gasprijs in ons contract met Vattenfall. Dat zorgde voor een groot prijsverschil. Daarom kregen sommige bewoners in december 2023 een hoge afrekening. We zijn in gesprek gegaan met Vattenfall over een oplossing.

Goed nieuws: Woonbron en Vattenfall hebben een oplossing gevonden
De kosten van warmte over het jaar 2023 voor de woongebouwen aan de Heindijk, Hazendijk en Aalsdijk zijn door deze oplossing gedaald. Daardoor gaat ook de afrekening stookkosten over de periode 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023 voor alle bewoners van deze woongebouwen omlaag.

Met Vattenfall hebben we afgesproken dat we geen details delen over de gemaakte afspraken. Dat komt door het commerciële karakter van deze afspraken.

De afrekening stookkosten gaat voor alle bewoners omlaag
Op 17 april 2024 krijgen bewoners van de woongebouwen aan de Heindijk, Hazendijk en Aalsdijk een brief met dit goede nieuws. Daarna krijgen ze snel een nieuwe afrekening stookkosten over de periode 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023. Het bedrag op deze afrekening is lager dan op de afrekening die bewoners in december 2023 kregen.

Woonbron helpt bewoners graag met het betalen van de afrekening
We zijn heel blij dat er een oplossing is. Maar we begrijpen ook dat niet voor alle bewoners het probleem is opgelost. Daarom is het belangrijk om naar de persoonlijke situatie van onze bewoners te kijken.

De Woonbron Brigade gaat binnenkort op pad om bewoners te helpen. Samen met medewerkers van de gemeente Rotterdam kijken we of bewoners bijvoorbeeld recht hebben op energietoeslag of bijzondere bijstand. Ook kijken we of het energieverbruik hoger is dan gemiddeld.

Het belang van onze bewoners staat altijd voorop. Wij zetten graag een stapje extra.

Overig nieuws

Fout in bericht over aangepaste servicekosten en stookkosten

Misschien heeft u een e-mail of brief van ons gekregen over uw nieuwe servicekosten en stookkosten vanaf 1 september 2025. Bij sommige bewoners staat het nieuwe bedrag niet in deze e-mail of brief. Onze excuses. U krijgt zo snel mogelijk een nieuw bericht met daarin uw voorschot vanaf 1 september 2025.
Lees meer

De bewoner en wij: Vervelend dat water in de kruipruimte

Mevrouw Sekeris kreeg te maken met water in haar kruipruimte. Daardoor had ze overlast in huis, zelfs van muggen. Haar woning was één van de pilotwoningen in Pernis waar de kruipruimte werd aangepakt met zand en schelpen. Ook een onverwacht gaslek werd ontdekt en direct opgelost. Nu is het weer droog in huis. “Ik voel me gehoord en woon hier met veel plezier.”
Lees meer