Geplaatst op

Aanpassingen voor brandveiliger wonen en schone waterleidingen door onderhoud. Bewoners van De Prelude en van woonzorgcentrum Die Buytenweye in Delft kregen afgelopen tijd met deze noodzakelijke werkzaamheden te maken. Als dank voor hun geduld en medewerking trakteerde woningcorporatie Woonbron alle bewoners op een lekkere snack. En zo ontmoetten zij elkaar gisteren bij het friet-uurtje in de binnentuin van hun woongebouwen. Dit gebaar werd zichtbaar gewaardeerd.

Brandveiliger wonen
De Prelude aan de Chopinlaan telt 171 woningen. Deze woningen voor senioren zijn via de gangen in het woongebouw te bereiken. Tegenwoordig gebruiken steeds meer bewoners een scootmobiel. Deze stonden tot voor kort bij de voordeuren gestald. Op advies van de brandweer heeft Woonbron aanpassingen gedaan en nieuwe stallingsregels ingevoerd. Zo is buiten het woongebouw een stallingsruimte voor scootmobielen gemaakt en zijn alle oplaadpunten bij de voordeuren weggehaald.

Linda Schalkwijk (directeur bij Woonbron in Delft): "Niet alle bewoners waren blij met deze aanpassing. De halbijeenkomst waarin een adviseur van de brandweer en medewerkers van Woonbron toelichting gaven bij de noodzaak van deze aanpassing werd dan ook druk bezocht. Met instemming van de brandweer is nu als compromis afgesproken dat scootmobielen alleen nog van 08.00 tot 21.00 uur in de hal mogen staan. Ik vind het mooi dat wij zo samen met bewoners tot een passende en veilige oplossing zijn gekomen."

"Zo is het maar net", zegt een bewoner al smullend van zijn snack. "In de nieuwe ruimte kon ik met mijn scootmobiel niet goed draaien. Laatst heeft Woonbron het middenvak weggehaald. Prima opgelost!"

Waken over kwaliteit
Woonbron maakt graag werk van goed wonen. Met onderzoek bewaakt de corporatie de kwaliteit van (installaties in) zijn woningen en woongebouwen. In dat verband vond op 19 april onderhoud plaats aan de waterleidingen van woonzorgcentrum Die Buytenweye aan de Chopinlaan. Het gebouw telt 94 verzorgingsplaatsen en 36 verpleegplaatsen. Vanuit het besef dat dit noodzakelijk onderhoud ingrijpend is voor personeel en bewoners, trof de corporatie in samenwerking met stichting Pieter van Foreest voorbereidingen. Zo stonden die dag voldoende emmers en jerrycans met water beschikbaar om de 10 uren dat er die dag geen leidingwater gebruikt kon worden, te overbruggen.

De veiligheid en woonkwaliteit voor de bewoners is in beide gebouwen verbeterd. Noodzakelijke werkzaamheden zijn daarvoor nodig. Bij alle onvermijdelijke overlast van deze werkzaamheden kunnen bewoners erop rekenen dat Woonbron thuis in de wijk is en hen met raad en daad bijstaat. Voor het geduld en begrip van de bewoners trakteerden de corporatie hen op een gezellig en smakelijk samen zijn.

Overig nieuws

Fout in bericht over aangepaste servicekosten en stookkosten

Misschien heeft u een e-mail of brief van ons gekregen over uw nieuwe servicekosten en stookkosten vanaf 1 september 2025. Bij sommige bewoners staat het nieuwe bedrag niet in deze e-mail of brief. Onze excuses. U krijgt zo snel mogelijk een nieuw bericht met daarin uw voorschot vanaf 1 september 2025.
Lees meer

De bewoner en wij: Vervelend dat water in de kruipruimte

Mevrouw Sekeris kreeg te maken met water in haar kruipruimte. Daardoor had ze overlast in huis, zelfs van muggen. Haar woning was één van de pilotwoningen in Pernis waar de kruipruimte werd aangepakt met zand en schelpen. Ook een onverwacht gaslek werd ontdekt en direct opgelost. Nu is het weer droog in huis. “Ik voel me gehoord en woon hier met veel plezier.”
Lees meer