Geplaatst op

Bij Woonbron zetten we ons in om het verschil te maken tussen een huis en een thuis. Hoe woon jij bij Woonbron? We gingen langs bij mevrouw Brinkman in Rotterdam.

Mevrouw Brinkman (80) staat al zwaaiend en roepend voor haar deur op de 2e etage van het wooncomplex Oosterwiek in Rotterdam-Alexander. "Hier moet u zijn. Hier woon ik". Ook haar steun en toeverlaat hond Fientje blaft vrolijk en kwispelt met haar staart ter verwelkoming. Nog maar nauwelijks binnen begint mevrouw Brinkman al enthousiast te vertellen. "Ik heb het hier zo naar mijn zin. Het is echt een paradijs vergeleken bij mijn vorige woning. Daar had ik alleen maar te maken met geluidsoverlast van de buren. Hier is het lekker rustig. En ik kan het weten, want mijn gehoor doet het nog uitstekend!"


Hoewel mevrouw Brinkman pas enkele maanden in Oosterwiek woont, heeft ze er haar draai al helemaal gevonden. "Ik heb een prachtig uitzicht, zit aan de zonkant en ik kan lekker met mijn hond wandelen in het parkje. Wel heb ik een rollator, want sinds ik corona heb gehad ben ik sneller vermoeid."


Het wooncomplex is voor 65-plussers en gericht op langer zelfstandig wonen. Zo zijn er bijvoorbeeld extra voorzieningen aanwezig voor de bewoners. "Wat zo fijn is, is dat alles hier binnen het gebouw binnen handbereik is: een restaurant, een kapper, een pedicure, de huisarts en ga zo maar door. Ook worden er regelmatig activiteiten georganiseerd in het restaurant, zoals kaarten en sjoelen. Zelf vermaak ik me daarnaast prima met mijn hobby's. Ik schilder graag, fotografeer, luister graag muziek en een potje patiencen ga ik ook niet uit de weg. Met Woonbron heb ik prima contact. Woonbron Consulent Lotte is een schat. Er was mij een hoog toilet beloofd en binnen 3 weken had ik er een. En voor ik het vergeet: ik heb hele aardige buren. Ik zeg niet dat ik nooit meer verhuis, maar voorlopig zit ik hier prima."

Mevrouw Brinkman

Overig nieuws

Fout in bericht over aangepaste servicekosten en stookkosten

Misschien heeft u een e-mail of brief van ons gekregen over uw nieuwe servicekosten en stookkosten vanaf 1 september 2025. Bij sommige bewoners staat het nieuwe bedrag niet in deze e-mail of brief. Onze excuses. U krijgt zo snel mogelijk een nieuw bericht met daarin uw voorschot vanaf 1 september 2025.
Lees meer

De bewoner en wij: Vervelend dat water in de kruipruimte

Mevrouw Sekeris kreeg te maken met water in haar kruipruimte. Daardoor had ze overlast in huis, zelfs van muggen. Haar woning was één van de pilotwoningen in Pernis waar de kruipruimte werd aangepakt met zand en schelpen. Ook een onverwacht gaslek werd ontdekt en direct opgelost. Nu is het weer droog in huis. “Ik voel me gehoord en woon hier met veel plezier.”
Lees meer