Geplaatst op

Steeds meer mensen hebben moeite met het betalen van hun energierekening. Woonbron helpt graag huurders die hier tegenaan lopen. Dit doen we door te helpen bij energiebesparing, woningen te isoleren en door mensen de weg te wijzen naar andere instanties en hulpmiddelen. Bewoners met een hulpvraag kunnen contact met ons opnemen. Ook worden bewoners actief benaderd door de Woonbron Brigade.

Hulp aan bewoners
Hebben bewoners hulp nodig, in hun huis of bij het betalen van hun (energie)rekening, dan zijn we er voor hen en wijzen hen de weg. We willen zeker weten dat huurders geen regelingen laten liggen en gebruik maken van toeslagen, uitkeringen en andere steunmaatregelingen van de overheid. Een belangrijke bron van informatie is de speciaal ingerichte website www.woonbron.nl/energie. Hier staat duidelijke informatie over energiebesparing, wat huurders kunnen doen als zij problemen hebben met betalen en waar zij terecht kunnen met vragen.

Woonbron Brigade
Woonbron gaat ook actief naar huurders toe. De hiervoor in het leven geroepen Woonbron Brigade rukt één keer per maand uit en gaat dan langs in een wooncomplex of wijk om daar bewoners te helpen met allerhande vragen en verzoeken. De vakmensen van onze Woonbron KlusBus helpen ter plekke met bijvoorbeeld het plaatsen van tochtstrips en radiatorfolie. Andere bewoners worden geholpen met het aanvragen van toeslagen of een betalingsregeling. Voor deze acties werken we graag samen met onze maatschappelijke partners.

Woningen isoleren en gasloos maken
Veel woningen van Woonbron zijn al goed geïsoleerd, maar nog niet allemaal. Woningen die nu nog een E, F, of G-label hebben, worden de komende jaren aangepakt. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij renovaties. We isoleren dan onder andere de ramen en gevels, en verbeteren ook de wijze van ventileren. Ook bij regulier onderhoud kijken we standaard of en hoe verduurzaming mogelijk is. Alle nieuwbouwwoningen worden aangesloten op het warmtenet of worden verwarmd via een warmtepomp. En in de bestaande voorraad wordt jaarlijks in enkele honderden woningen de verwarming door gas vervangen door een warmtenet of een ander duurzamer alternatief en stellen we voor het kookgas te verwijderen. Ook plaatsen we zonnepanelen. Daarnaast is bij VvE's waarvan we onderdeel zijn verduurzaming op de agenda's gezet, zodat ook binnen die VvE's verduurzamingsplannen kunnen worden gemaakt.

De belangrijkste boodschap aan bewoners is: neem contact met ons op als je hulp nodig hebt. Zoals bij het betalen van je (energie)rekening of het nemen van energiemaatregelen in je huis. We kijken dan graag samen naar wat er mogelijk is.

Overig nieuws

Blog Richard Sitton: hoe een restaurant het kloppende hart van een zorgzame buurt vormt

Begin september mocht ik het nieuwe restaurant van Plus in de Wijk in ons woongebouw aan de Bergweg officieel openen. Dit is één van de woongebouwen waarin Woonbron met toewijding werkt aan een zorgzame buurt. Dankzij de samenwerking met verschillende partners zijn zorg, hulp en activiteiten voor bewoners dichtbij. Zo zorgen we er samen voor dat bewoners langer zelfstandig kunnen blijven wonen en nooit alleen hoeven te zijn. En is dit dus een van de redenen waarom Woonbron met Zorgzaam Wonen als aparte afdeling binnen Woonbron is gestart. Een groot compliment aan al de collega’s die hier aan bijdragen.
Lees meer

Woonbron en ilionx sluiten overeenkomst voor beheer IT-infrastructuur en werkplekdiensten

Woonbron heeft met ilionx een overeenkomst gesloten voor het beheer van haar IT-infrastructuur, werkplekdiensten en cloudoplossingen. Deze samenwerking draagt bij aan de verdere professionalisering en digitalisering binnen Woonbron. Met ilionx stemt Woonbron haar IT-dienstverlening verder af op de wensen van medewerkers en huurders. Zo blijft de organisatie flexibel in een snel veranderende digitale wereld.
Lees meer