Geplaatst op

Bij Woonbron vinden we het belangrijk dat jij je thuis voelt in je woning én in je buurt. Maar hoe weten we wat er speelt als we alleen wachten tot bewoners zelf aan de bel trekken? Daarom gaan we er soms op uit met de Woonbron Brigade.

Op zo’n dag trekken collega’s van Woonbron samen de wijk in. Ze bellen aan, stellen een paar vragen en maken vooral een praatje. Zo leren we jou en je buurt beter kennen. Wat vind je fijn aan je woning? Wat kan beter? Heb je ergens hulp bij nodig? Of wil je misschien zelf iets betekenen voor je buurt?

“Veel bewoners vinden het fijn dat wij langskomen, in plaats van dat zij zelf ergens achteraan moeten,” vertelt Marije, sociaal beheerder bij Woonbron.

Meedoen is belangrijk

Niet iedereen laat meteen van zich horen. En dat hoeft ook niet. Maar door langs te gaan, spreken we ook bewoners die we anders misschien missen. En dat is belangrijk, want we willen graag weten wat jij nodig hebt. Soms is dat iets praktisch, zoals een reparatie. Soms kunnen we je doorverwijzen naar een collega, zoals de Seniorenmakelaar. En soms gaat het gewoon om even luisteren. Dat is minstens zo waardevol.

“Als bewoners zich gezien en gehoord voelen, doen ze ook makkelijker mee,” zegt Gladys van team Participatie.

Jij weet wat er speelt en wij ook

De gesprekken met jou geven ons een beter beeld van de wijk. En dat helpt ons weer om plannen beter te maken. Bijvoorbeeld als we werkzaamheden in woningen of gebouwen gaan doen. Dan is het handig om te weten wanneer je thuis bent, of je extra hulp nodig hebt, of wat voor jou belangrijk is. Zo kunnen we beter met jou meedenken.

Samen maken we het beter

De Woonbron Brigade is niet alleen waardevol voor bewoners, maar ook voor onze collega’s. Door samen op pad te gaan, leren zij elkaar én de buurt beter kennen. En alle info die we ophalen, gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren.

We hopen je de volgende keer ook te spreken. Want alleen samen maken we het beter.

In_de_wijk_@woonbron_008

Overig nieuws

Nieuwe samenwerking Woonbron en Zeeuwse Gronden: wonen en zorg voor Rotterdammers met psychiatrische kwetsbaarheid

Woonbron en Zeeuwse Gronden hebben samen een overeenkomst gesloten om Rotterdammers met psychische kwetsbaarheid een zelfstandige woonplek te bieden, gecombineerd met zorg aan huis. Op 4 december tekenden de bestuurders van beide organisaties de samenwerkingsovereenkomst, waarmee zij zich inzetten voor woonoplossingen en begeleiding op maat voor mensen met een psychiatrische aandoening in Rotterdam.
Lees meer

De Thuisplusflat in beeld: een plek waar wonen, zorg en ontmoeting samenkomen en waar mensen naar elkaar omkijken

In Nederland is het een bekend probleem: er zijn te weinig mensen die in de zorg werken. Tegelijkertijd zien wij als woningcorporatie dat steeds meer ouderen zelfstandig wonen, maar wel wat extra hulp of aandacht kunnen gebruiken. Bij Woonbron zetten we ons hier met veel betrokkenheid extra voor in. Een speciaal team richt zich op het maken van prettige, veilige en toegankelijke woonplekken voor ouderen. Dit doen we uiteraard niet alleen; samen met zorgorganisaties, welzijnspartijen en soms ook de gemeente zoeken we naar slimme en nieuwe oplossingen. In die samenwerking pakt iedereen zijn rol. Zo zorgen we ervoor dat bewoners met een gerust hart en plezier in hun eigen huis kunnen blijven wonen. 
Lees meer

Klaar voor start bouw 300 sociale huurwoningen Merwehaven

Na een razendsnelle ontwikkeling van 1,5 jaar zijn woningcorporaties Havensteder, Woonstad Rotterdam en Woonbron klaar voor de start van de bouw van 3 woontorens in de Merwehaven; de Accenttorens. De Merwehaven in Rotterdam West wordt een vernieuwende stadswijk en maakt deel uit van Merwe-Vierhavens (M4H). Deze mijlpaal werd gevierd en onderschreven door de bestuurders van de corporaties Mohamed el Achkar (Woonstad Rotterdam), Richard Sitton (Woonbron) en Hedy van den Berk (Havensteder) en wethouder Chantal Zeegers, Rolof Venema van Hillen & Roosen en Saskia Oranje van DOOR architecten.
Lees meer