Geplaatst op

Bij Woonbron vinden we het belangrijk dat jij je thuis voelt in je woning én in je buurt. Maar hoe weten we wat er speelt als we alleen wachten tot bewoners zelf aan de bel trekken? Daarom gaan we er soms op uit met de Woonbron Brigade.

Op zo’n dag trekken collega’s van Woonbron samen de wijk in. Ze bellen aan, stellen een paar vragen en maken vooral een praatje. Zo leren we jou en je buurt beter kennen. Wat vind je fijn aan je woning? Wat kan beter? Heb je ergens hulp bij nodig? Of wil je misschien zelf iets betekenen voor je buurt?

“Veel bewoners vinden het fijn dat wij langskomen, in plaats van dat zij zelf ergens achteraan moeten,” vertelt Marije, sociaal beheerder bij Woonbron.

Meedoen is belangrijk

Niet iedereen laat meteen van zich horen. En dat hoeft ook niet. Maar door langs te gaan, spreken we ook bewoners die we anders misschien missen. En dat is belangrijk, want we willen graag weten wat jij nodig hebt. Soms is dat iets praktisch, zoals een reparatie. Soms kunnen we je doorverwijzen naar een collega, zoals de Seniorenmakelaar. En soms gaat het gewoon om even luisteren. Dat is minstens zo waardevol.

“Als bewoners zich gezien en gehoord voelen, doen ze ook makkelijker mee,” zegt Gladys van team Participatie.

Jij weet wat er speelt en wij ook

De gesprekken met jou geven ons een beter beeld van de wijk. En dat helpt ons weer om plannen beter te maken. Bijvoorbeeld als we werkzaamheden in woningen of gebouwen gaan doen. Dan is het handig om te weten wanneer je thuis bent, of je extra hulp nodig hebt, of wat voor jou belangrijk is. Zo kunnen we beter met jou meedenken.

Samen maken we het beter

De Woonbron Brigade is niet alleen waardevol voor bewoners, maar ook voor onze collega’s. Door samen op pad te gaan, leren zij elkaar én de buurt beter kennen. En alle info die we ophalen, gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren.

We hopen je de volgende keer ook te spreken. Want alleen samen maken we het beter.

In_de_wijk_@woonbron_008

Overig nieuws

Resultaten Aedes benchmark 2025: stabiel met ruimte voor verbetering

Onlangs zijn de resultaten van de Aedes benchmark 2025 bekendgemaakt. Deze jaarlijkse vergelijking helpt woningcorporaties om van elkaar te leren en hun prestaties te verbeteren. De benchmark kijkt naar vijf onderdelen: Huurdersoordeel, Bedrijfslasten, Duurzaamheid, Onderhoud & verbetering, en Beschikbaarheid & betaalbaarheid. De prestaties worden ingedeeld in klasse A (hoog), B (midden) en C (laag).
Lees meer

Gemeente Delft, woningcorporaties en huurraden ondertekenen prestatieafspraken 2026

Woningcorporaties, huurdersorganisaties en gemeente Delft hebben woensdag 17 december de lokale prestatieafspraken voor 2026 getekend. Samen met huurdersorganisaties en de gemeente maken woningcorporaties ieder jaar afspraken voor het komende jaar. Het gaat dan over onderwerpen zoals de woningvoorraad, nieuwbouw sociale huurwoningen, huurbeleid, verduurzaming en leefbaarheid.
Lees meer

Woonbron start sociale nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in Dordrecht

Woonbron is gestart met de nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in de Wielwijk. Het gebouw dat op de M.H. Trompweg stond, is in 2023 gesloopt. Het bestond uit 24 portieketagewoningen. De nieuwbouw bestaat uit 39 driekamerappartementen (van 68 m² tot 73 m²) in de sociale huur met lift. Op de begane grond komen drie speciaal aangepaste woningen. Deze woningen krijgen grotere kamers en een ruime badkamer, waardoor ze volledig rolstoeltoegankelijk zijn. De officiële start van de bouw – het leggen van de eerste vloerplaat - werd verricht door Arthur Oerlemans (directeur Woonbron), Wim van der Kruijff (wethouder gemeente Dordrecht) en Johan Krijgsman (directeur Waal) in aanwezigheid van de direct betrokkenen.
Lees meer